君子病無能焉,不病人之不己知也。

2013年3月1日 星期五

寒底定熱底?

平時在診所,最常被問到的問題就是:「醫師,我是寒底還是熱底呀?」

往往病人問這個問題時,永遠都是最誠懇,最期待醫師一個決定性的答案,好讓自己知自己事,以後就可以選擇合適的食材。

既然我寫得呢個題目,即係話個答案唔係咁簡單。人都有分男人同女人,好人同壞人啦!就咁分熱定係寒底邊夠準確呢?

於是乎,我就要帶出另一個概念,就係虛實嘅概念喇。

病人:醫師呀醫師,咁乜嘢叫做虛呢?啲人成日話好虛,我聽極都唔明,真係搞到個人都虛晒。

醫師:虛,即係唔夠,少咁啲嘢。咁少咁啲乜嘢呢?如果個銀包少左錢,咁你就會覺得虛喇,因為錢應該係銀包入面嘅嘢。人身體入面有陰陽氣血,氣屬於陽,血屬於陰,如果是但一樣少咗,咁咪虛囉。血少咗,就叫血虛,氣少咗,就叫氣虛,如此類推。

病人:醫師,我明明問緊你我係熱底定寒底喎?

醫師:因為我咁專業係唔識將個人剩係寒同熱,先教埋你分虛同實啫。如果一個人食啲炸嘢同辣嘢,就會便秘,生暗瘡,心情急躁,呢類人就偏向熱。但係呢個熱,可能係堅熱,又可能係虛熱喎,咁就要有虛實嘅概念喇。

寒亦一樣,如果一個人食完雪糕魚生之後,會成身凍冰冰,周身無晒力,仲會肚疴,就應該係寒,但係可能真係寒底,或者係佢陽氣唔夠,即係陽虛或者叫虛寒喎。

病人:即係話,至少可以分為實熱,虛熱,實寒,虛寒,四種體質?

醫師:無錯!

分清寒熱虛實,確係會幫到大家更容易選擇合適的食物。不過,醫師醫病係會再細分,而一個正常人也不是咁正常可以分得咁簡單。有寒熱夾雜,虛實夾雜,也有寒熱虛實夾雜。


下一回,我會再寫上面四種分型的臨床表現

4 則留言:

  1. XDDDD其實Circle都唔知自己系邊類...
    寒熱夾雜,虛實夾雜,寒熱虛實夾雜.....
    看來只有醫師了解..病人多是爲了解決方法xD
    [Circle回覆03/06/2013 22:48:59]v期待!!
    [版主回覆03/06/2013 18:13:35]我會盡力係大家笑死之前講多啲中醫嘢俾大家知
    [Circle回覆03/06/2013 17:08:18]笑咗xDDDD..
    << 醫生最常見嘅死因應該係俾病人激死。>>
    [版主回覆03/06/2013 12:01:24]有啲仲得意,佢會問我乜乜食唔食得。我話得,佢地就會話好彩,我話唔得,佢地就會話哎呀,今朝仲食左好多添。
    我諗醫生最常見嘅死因應該係俾病人激死。
    [Circle回覆03/05/2013 18:52:04]xDDDD人嘛~始終被慾望驅動了~

    Circle記得有個朋友,, 好耐以前, 距話距食海鮮敏感,, 距話距就唔信邪, 食都要食海鮮xDDD...食完更系痕到死啦~~後來比距克服 到,, 食海鮮無事啦xDDD
    [版主回覆03/05/2013 11:05:56]病人主要都係想知自己應該食D乜同唔應該食D乜, 但更大部份知完之後, 都會繼續食.
    正如我有一個病人, 明知皮膚敏感, 一食海鮮就出疹, 講到明叫佢戒口, 點知過年就去左北海道狂食魚生, 蟹, 蜆...結果, 本身己經唔需要覆診, 都要再返黎.....

    回覆刪除
  2. 期待你的下一篇呢!
    其實好想好好調理自己身體,但又怕睇中醫
    [版主回覆03/06/2013 12:09:48]我依家只能用電話寫住blog先,所以要多些少時間,如果你唔戒意,你可以將你嘅症狀同問題私人回應給我,我整理完之後當case study咁分享,可能幫到更多人呢!
    [版主回覆03/06/2013 12:06:53]近來要到醫院出診,比較忙碌,但我會盡快抽時間寫的。
    中醫唔會食人,所以唔洗驚。可以睇下自己咩體質,再用飲食調理。
    正如我有個朋友,本身係好氣虛,成日暈,但又怕食藥。之後佢每日食一兩粒紅棗,持續食左一排,就無暈喇。

    回覆刪除
  3. 豆丁@加拿大Hamilton2013年3月5日 晚上8:34

    好呀!!!!!!謝謝中醫師!你咁樣同大家分享,真係好好人!!!!
    [版主回覆03/06/2013 18:11:26]多謝你
    [豆丁@加拿大Hamilton回覆03/06/2013 12:34:37]仲要講得好清楚易明~~~~~~~

    回覆刪除
  4. 小禺都唔識點分,總之唔夠瞓就好虛... 可能亦有血虛,每日兩粒紅棗咁少都work?
    小禺俾中醫把脈,佢皺晒眉,要調理好複雜。
    但係知多d都好呀,多謝醫師!
    [版主回覆03/07/2013 14:08:00]有改善就好了.
    [小禺回覆03/07/2013 10:49:08]謝謝醫師詳盡解答,相信小禺係虛不受補、吸收唔到的那種。
    健康大體上OK,但內臟弱,荷爾蒙內分泌都唔多正常... ,
    近年已有改善,有需要時再請教。
    [版主回覆03/06/2013 18:10:17]因為呢個問題,可以解釋兩個問題
    第一:虛不受補。就是大劑量的補藥,吸收唔到,就會出現症狀。所以係無虛不受補這件事,而只有補不得其法而己。

    第二:中醫係慢,西醫係快。中醫醫病都可以好快,一劑藥退燒39度變返正常係常見嘅事。但如果本身係虛症引起的問題,當然要用長啲嘅時間去處理。而由於西醫跟本沒有虛和補的概念,而去用另一種方法去處理,例如血壓藥和降糖藥這種長期食而只能控制症狀的方法,中醫治本就顯得慢了。
    [版主回覆03/06/2013 18:01:29]不如你講出症狀,我會容易啲分析。
    朋友的食紅棗方法,雖然每日兩粒睇落去無乜料到,不過係長時間食,等效果慢慢累積。所以食補藥,最好量少而時間長,正如個人所謂的虛,都唔係一次過流失左好多嘢,而係慢慢陰乾,所以調補亦應用翻填氹的方法逐點逐點去處理

    回覆刪除