君子病無能焉,不病人之不己知也。

2013年3月15日 星期五

讀者解讀: 濕



很高興收到讀者查詢(原來真的會有讀者)

內容如下:


我想請教醫師;
我依家脷苔一向都好厚, 又有齒印..經常失眠..又周身骨痛,
其實已有找中醫調理身體, 但好似情況都沒有改善, 近排仲經常口乾,
有白痰...牙肉內側腫痛....而經期時頭2天特別痛....想知我究竟係咩體質, 除了飲中藥外,
有甚麼食療可以幫我改善白痰及白厚脷苔??
非常感謝!!


脷苔,我地會叫舌苔,某程度可以反映身體內在的情況。

跟據中醫診斷的方法,舌苔厚,多數會係實邪:

可能係積滯、可能係濕濁

但導致這種實邪,可能跟本原因是虛(講到呢度,大家已經肯定醫師係玩野)

。。。。。。。。。

虛,可能係腸胃(脾)功能差左,消化差左,咁就會積滯。

因為脾有平均分佈身體內水份的功能,所以如果分佈不均,貧富懸殊,就會出現症狀。

例如多左水:白痰(水唔行聚埋一舊);少左水:口乾(水唔上個口)。

如果係實症,可能就係食得太多超過腸胃負荷,或者外來的濕氣太勁引起。

。。。。。。。。。

針對返症狀分析

舌苔一向都好厚->濕
齒印->脾氣虛+濕
失眠->沒有足夠資料,但氣虛也可以失眠,如果心氣虛,會有容易俾嚇親的情況
周身骨痛-> 濕也會引起骨痛,通常都會手腳重
口乾-> 津不上承,水上唔到個口,氣虛或濕阻
有白痰->濕聚成痰
牙肉內側腫痛->唔夠資料分析
經期時頭2天特別痛->由於月經本身的生理比較複雜(可以寫一本書),經期頭痛多數係身體的氣血行得唔好而出現,暫時好難解釋

粗略咁講:你體質係氣虛+濕重

跟據呢個推論,氣虛個人會易倦,怕冷,易出汗或無汗,唔夠氣,面色白等等
濕,唔計你上面講左個啲,重會有水腫,大便粘(疴唔淨的感覺)腹脹,白帶多等等

未必會有齊,但睇下我講中幾多個。

至於食療,氣虛就要補氣,有濕就要袪濕

詳細有乜,請等我下回分解。

。。。。。。。。。

醫師交雜誌稿時間又到,俾多幾日我啦

本身春天到都想寫下食療,不如寫左大家跟住煮,幫我影D相又俾D意見啦

。。。。。。。。。





3 則留言:

  1. 週末愉快
    [版主回覆03/17/2013 14:59:50]大家咁話

    回覆刪除
  2. 你解答得很清楚^0^....我依家會經常留意你個Blog^^
    期待你的下回分解!!
    [版主回覆03/19/2013 10:56:40]多謝支持!! 我會再加油出多D新post. 向目標進發

    回覆刪除
  3. 寫得很詳盡~~~ 謝謝醫師!
    ●小禺呢排都有口乾、白痰,
    [ 口乾→ 津不上承,水上唔到個口,氣虛或濕阻
    有白痰→濕聚成痰 ] 睇咗有明明哋,原來食太多、天氣濕都有關係。
    ●心氣虛既症狀都中咗幾點。
    ●仲教埋食療,小禺會繼續支持呀~~~!
    [版主回覆03/19/2013 12:49:31]多謝支持,食療已抄。可睇新post!!!

    回覆刪除