君子病無能焉,不病人之不己知也。

2013年3月5日 星期二

寒底定熱底:中級班

 

話說上一回醫師講到寒底熱底未夠仔細分析一個人嘅體質,就提出左虛同實的概念,也就可以分成四種類型:

實熱,虛熱,實寒,虛寒

今次先講熱證先。

醫師唔識電腦畫圖,煩請高人指點指點

實熱,即係話身體入面嘅陽氣,高過正常水平(圖2)。因為陽氣係有温暖同推動嘅作用,所以如果陽氣太多,就會出現發熱,出汗,口渴,面紅等等的症狀。

陽盛則熱,就是陽氣太多而出現熱嘅症狀。

病人:點解會多左啲熱呢?我已經無食熱氣嘢喎。

醫師:除左食落肚嘅熱氣嘢之外,天氣熱都會令人變得熱氣,又或者散熱系統出現問題,例如大便唔好,熱氣就無地方走。所以大便唔好嘅人,多數熱會有熱症,例如暗瘡就好常見喇。

病人:咁呢啲係咪飲涼茶就搞掂呢?

醫生:係呀,涼茶清熱,咪就係中醫嘅「熱者寒之」嘅道理喇。不過最好再細分(分臟腑經絡),遲啲我會教你。(睇到呢度大家咪懶醒去飲涼茶食龜苓膏醫暗瘡,唔係咁簡單)

病人:咁夜訓成日搞到口乾眼澀,個人又忟憎,呢啲熱係熱氣喎。咁好難分啫?

醫師:如果夜訓嘅人,係因為消耗左嘅物質,但係無一個良好嘅環境、同足夠時間去恢復,填補翻,身體就會少咁啲嘢。咁少咁啲乜呢?就係陰喇。

陽氣水平正常,陰少左,就叫陰虛(圖3)。陰虛通常都會有好似熱氣嘅症狀,原因係正常人係陰陽平衡,依家陰少左,陽好似多左,就會出現「熱」,但係呢種熱係一陣陣,又叫「潮熱」,同埋局部:例如手心腳心嘅熱。熱得黎唔會太大汗,因為汗係陰,本身陰少左,自不然就無貨無汗出啦。

至於口渴都一樣會有;面紅就會面頰紅好似化左妝咁,唔似實熱嘅滿面通紅(關公look)。而最重要嘅係,因為係虛症,個人係少咁啲嘢,會出現攰嘅情況囉。

病人:真係有唔同喎。咁係咪有熱就清熱,依家少左陰,咪要補陰?

醫師:無錯,可以叫補陰,有人叫滋陰或者養陰,只係動詞唔同,或者程度唔同。

其實明白咗呢部分,實寒同虛寒就會無師自通喇。

加返一句:「邪氣盛則實」即刻好有中醫feel

只要是多咗啲嘢,就叫實症。

下一次,會講埋寒證。


3 則留言:

  1. 哦030!!!!!!!!!!!!!!....Circle睇 完感覺個腦充實左xD
    那個..潮熱,,, @@Circle想問下,,
    有d人話,, 會無啦啦有鼓熱氣由頭頂落腳再上返黎(大概啦xDDD)
    然後額頭出左一陣汗.. 果D系咩黎?同埋點解會咁030!?
    --woo, 咁我夜訓,, 咪要清下熱, 補下陰:DDD
    [版主回覆03/15/2013 23:55:41]多謝你的解說, 我想我也沒有這樣的藝術細胞, 不過我也會努力試試.

    [Circle回覆03/10/2013 20:41:48]另外, @@醫師的圖還畫得不錯~
    手繪可以畫得美, 畫得表達到...
    在電腦也應該應用得到~不難的:D
    -------------
    Circle看醫師的畫法, 醫師可以暫時用小畫家畫:D
    (其實手繪比電腦繪容易一點,
    手繪~想到什麼畫什麼, 不用考慮到控制滑鼠阿etc~
    電腦繪的話~, 想到圖兒也未必畫得到=.=Circle親身體驗:D
    只是電腦繪~會比較美一點~
    Circle是用*Sai*畫的,
    http://painttool-sai.en.softonic.com/ <
    Sai也沒什麼特別畫法, Circle都是先畫好線條, 然後上色:D
    這麼簡單!? 真的~就是這麼簡單~
    重點是, !!圖層!! , 學懂圖層, 會讓你更容易上色而已:D

    坊間仲有不同繪圖軟件~什麼PHOTOSHOP阿~AI阿~
    但Circle就用開Sai也感覺用法簡單:D
    醫師可先考慮下, 用小畫家, 或是用SAI 等等
    ((Circle在找容易理解的Sai教學, 讓醫師參考, 但未揾到-.-看來Circle會畫一次簡單的給你:DDDD

    醫師可先畫小畫家的:D 一樣可以有好效果v
    [Circle回覆03/10/2013 20:24:36]xDD Circle都唔清楚, 所以只好請教醫師你xDD
    會不是什麼更年期!?@@ 某朋友說更年期可能會咁樣!?
    而已=.=那人兒的確夜訓的~看完醫師的講解, Circle也在懷疑是潮熱=.=(汗
    潮熱OR濕熱, 系咪同一樣野黎:D?
    清熱養陰~涼茶(清熱)+ 花旗參加麥冬煲水(養陰?)
    [版主回覆03/07/2013 00:00:35]個種熱, 係咪內功黎呢? 打通左任督二脈,通左小周天?
    我講笑ja.
    好有可能係潮熱, 或者係濕熱
    夜訓可以清熱養陰(圖5), 花旗參加麥冬煲水飲啦
    最好就係揾醫師睇睇囉

    回覆刪除
  2. 睇落小禺又似陰虛(無咩汗、很少面紅)... 可能唔夠瞓少咗d陰?
    期待醫師繼續講解!
    [版主回覆03/07/2013 16:49:28]耐人尋味
    唔夠訓只係其中一個原因, 千其唔好以為唔夠訓一定係陰虛呀

    回覆刪除
  3. 我想請教醫師;

    我依家脷苔一向都好厚, 又有齒印..經常失眠..又周身骨痛,
    其實已有找中醫調理身體, 但好似情況都沒有改善, 近排仲經常口乾,
    有白痰...牙肉內側腫痛....而經期時頭2天特別痛....想知我究竟係咩體質, 除了飲中藥外,
    有甚麼食療可以幫我改善白痰及白厚脷苔??

    非常感謝!!
    [版主回覆03/16/2013 00:34:38]多謝你的問題, 已另開新post回覆

    回覆刪除